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IT Helpdesk Administrator (m/w)

Standort: Frankfurt am Main, Deutschland

Tasks

  • Working on IT related incidents, problems and Service requests within the Service Desk responsibility
  • Professional communication with the Customers to verify and clarify situations reported
  • Using the Ticketsystem for documentation and communication
  • Telephone advice and Training for IT product-specific questions
  • Analysis, prioritization and distribution of customer complaints
  • Continuous optimization of ticket routing process
  • Supporting Nintendo of Europe internal events

Requirements

  • Degree as Bachelor of Science/IT or related IHK education with several years of relevant working experience
  • Experienced in customer relationship to understand and identify needs
  • Good knowledge of Microsoft Operating Systems, Infrastructure Services and product suites
  • Basic knowledge of Apple Operating Systems and product suites
  • Basic knowledge of the principles of ITIL Framework
  • Basic knowledge about Network Infrastructure
  • Very goodwritten and spoken English and German language skills

Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann freuen wir uns auf Ihre aussagefähige Bewerbung mit Angaben zu Ihrem frühestmöglichen Eintrittstermin und Ihrem Gehaltswunsch.

Level up!

Mit unseren Produkten Nintendo Switch und Nintendo 3DS zählen wir im Interactive Entertainment zu den führenden Herstellern von Videospielen und Konsolen. Wir möchten damit alle Menschen erreichen - unabhängig von Alter, Geschlecht oder Spielerfahrung. Ein starkes und motiviertes Team, hohe Qualität, neue Konzepte, die kreative Entwicklung und Umsetzung von Spielideen, sowie eine durchdachte Vertriebsstrategie ermöglichen es uns ständig mit innovativen Produkten zu überraschen.