Wir suchen eine(n)

Intern in the area of Process Management (m/w)

Standort: Frankfurt am Main, Deutschland

Tasks

  • Streamlining the European Marketing & Advertising department by relating its activities to the overall business goals
  • Working closely and in collaboration with European Marketing, PR and Online teams as well as other departments to accomplish the above mission mentioned
  • Supporting the team in expanding a Digital Asset Management system, to act as a central repository for Nintendo assets
  • Supporting the team in change management projects by analysing, optimising, restructuring and creating business processes
  • Taking over various administrative and ad hoc tasks

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 month
  • Fluent in spoken and written English, another European language is a plus
  • Knowledge and experience using MS Office is considered an asset, with the willingness to learn in areas of IT and project management
  • Teamwork-oriented and pro-active attitude
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely and cooperatively with different departments and team members
  • Strong interest in video games and a basic knowledge ofgaming franchises (especially Nintendo's)
  • Passion for games and the video game industry

Earliest start date: July 2018

Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann freuen wir uns auf Ihre aussagefähige Bewerbung in Englisch mit Ihrem Lebenslauf, einem Bestätigungsschreiben Ihrer Universität, das bestätigt, dass das Praktikum für Ihr Studium erforderlich ist, sowie Ihrem frühestmöglichen Eintrittstermin.

Level up!

Mit unseren Produkten Nintendo Switch und Nintendo 3DS zählen wir im Interactive Entertainment zu den führenden Herstellern von Videospielen und Konsolen. Wir möchten damit alle Menschen erreichen - unabhängig von Alter, Geschlecht oder Spielerfahrung. Ein starkes und motiviertes Team, hohe Qualität, neue Konzepte, die kreative Entwicklung und Umsetzung von Spielideen, sowie eine durchdachte Vertriebsstrategie ermöglichen es uns ständig mit innovativen Produkten zu überraschen.