Wir suchen eine(n)

Intern in the area of European Marketing (m/w)

Standort: Frankfurt am Main, Deutschland

Tasks

  • Supporting the European Marketing Team to create and execute planning for product launches across all media
  • Creating product overviews, which summarize the strategy and execution of corresponding product launches
  • Creating advertising briefs based on the approved marketing strategy
  • Working with various creative agencies: briefing, supervision, re-briefing
  • Supporting European Marketing in creating above-the-line advertising (Print/TV)
  • Preparing marketing presentations
  • Supporting European Marketing Team with administration, budget control and other daily business

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 month
  • Fluent in spoken and written English, another European language is a plus
  • Proficiency in Microsoft Office
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely, cooperatively, and effectively with different departments and with the team members
  • Passion for games and the video game industry

Earliest start date: January 2019

Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann freuen wir uns auf Ihre aussagefähige Bewerbung in Englisch mit Ihrem Lebenslauf, einem Bestätigungsschreiben Ihrer Universität, das bestätigt, dass das Praktikum für Ihr Studium erforderlich ist, sowie Ihrem frühestmöglichen Eintrittstermin.

Level up!

Mit unseren Produkten Nintendo Switch und Nintendo 3DS zählen wir im Interactive Entertainment zu den führenden Herstellern von Videospielen und Konsolen. Wir möchten damit alle Menschen erreichen - unabhängig von Alter, Geschlecht oder Spielerfahrung. Ein starkes und motiviertes Team, hohe Qualität, neue Konzepte, die kreative Entwicklung und Umsetzung von Spielideen, sowie eine durchdachte Vertriebsstrategie ermöglichen es uns ständig mit innovativen Produkten zu überraschen.