Wir suchen eine(n)

Intern in the area of Digital Channels (m/w)

Standort: Frankfurt am Main, Deutschland

Tasks

  • Fully supporting the Digital Channels team in all activities related to the communication on digital channels, incl. the Nintendo´s website homepage and social media
  • Ensuring timely implementation of social media messages (tweets, posts, videos, etc.) for Nintendo of Europe's owned social media channels, including Twitter, Facebook, YouTube, Instagram, Twitch, LinkedIn and others in co-operation with internal stakeholders
  • Evaluating the success of activities on Nintendo of Europe's digital channels based on pre-defined KPIs
  • Researching and proposing new opportunities for digital marketing and advertising campaigns, incl. A/B testing
  • Providing support and consultancy to internal stakeholders

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 month
  • Strong interest in digital marketing
  • Fluent in spoken and written English, another European language
  • Good Microsoft Office knowledge, especially good under standing of Excel is a plus as well as Adobe Photoshop skills
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely, cooperatively and effectively with different departments and with the team members
  • Passion for games and the video game industry

Earliest start date: November 2018

Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann freuen wir uns auf Ihre aussagefähige Bewerbung in Englisch mit Ihrem Lebenslauf, einem Bestätigungsschreiben Ihrer Universität, das bestätigt, dass das Praktikum für Ihr Studium erforderlich ist, sowie Ihrem frühestmöglichen Eintrittstermin.

Level up!

Mit unseren Produkten Nintendo Switch und Nintendo 3DS zählen wir im Interactive Entertainment zu den führenden Herstellern von Videospielen und Konsolen. Wir möchten damit alle Menschen erreichen - unabhängig von Alter, Geschlecht oder Spielerfahrung. Ein starkes und motiviertes Team, hohe Qualität, neue Konzepte, die kreative Entwicklung und Umsetzung von Spielideen, sowie eine durchdachte Vertriebsstrategie ermöglichen es uns ständig mit innovativen Produkten zu überraschen.