Wir suchen eine(n)

Assistant Manager (Project Management) (m/w)

Standort: Frankfurt am Main, Deutschland

Aufgaben

  • Monitoring the project progress to ensure completion of projects on time, on budget and in the desired quality and taking counter-measures and escalating in case of deviations
  • Providing support on initiating and pre-planning projects and establishing the communication between localisation team and developer contacts
  • Taking on a strong leading position to provide detailed guidance and feedback as disciplinary superior
  • Encouraging and motivating the team to improve the working atmosphere, overall performance and its readiness to change
  • Setting medium and long-term goals for team members
  • Taking personnel-related decisions and serving as point of contact for Human Resources
  • Assigning team members and defining workflows tailored to the needs of localisation projects
  • Monitoring the workload of team members and requesting or declining additional localisation tasks to avoid unplanned overtime or lengthy downtime while always considering cost effectiveness

Anforderungen

  • Extensive experience in the field of localisation
  • Education or graduate degree in project management and/or several years of work experience in the field
  • Excellent communication skills in English and Japanese
  • Outstanding analytical abilities
  • Experience in leading a team
  • Experience with cross-departmental workflows at Nintendo
  • Ample knowledge of games industry

Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann freuen wir uns auf Ihre aussagefähige Bewerbung mit Angaben zu Ihrem frühestmöglichen Eintrittstermin und Ihrem Gehaltswunsch.

Level up!

Mit unseren Produkten Nintendo Switch und Nintendo 3DS zählen wir im Interactive Entertainment zu den führenden Herstellern von Videospielen und Konsolen. Wir möchten damit alle Menschen erreichen - unabhängig von Alter, Geschlecht oder Spielerfahrung. Ein starkes und motiviertes Team, hohe Qualität, neue Konzepte, die kreative Entwicklung und Umsetzung von Spielideen, sowie eine durchdachte Vertriebsstrategie ermöglichen es uns ständig mit innovativen Produkten zu überraschen.